MultiAir - бензинова революція

   

Завдяки принципово новій технології витрата палива в бензинових моторах MultiAir знижується на 10%, а потужність, навпаки, збільшується на 10% у порівнянні з традиційними двигунами

Вперше італійський автоконцерн Fiat представив свою інноваційну технічну розробку - нову систему MultiAir для бензинових двигунів - ще в 2009 році. За останні три роки мотори MultiAir постійно вдосконалювалися, незмінним залишалося одне - їх популярність в якості потужних і в той же час економічних і екологічних силових агрегатів.

 

Головна особливість лінійки MultiAir у порівнянні з традиційними бензиновими моторами - в наявності електронно-гідравлічної системи управління впускними клапанами, яка працює індивідуально для кожного циліндра. Як відомо, якість і маса свіжого повітря в циліндрах - «ключ» для бензинових двигунів. У класичному бензиновому двигуні кількість повітря, що подається в циліндр, визначається положенням дросельної заслінки. У моторі MultiAir завдяки електронно-гідравлічній системі відбувається гнучке управління повітряними потоками, що проходять через впускні клапани - електроніка визначає оптимальну на даний момент тривалість відкриття впускних клапанів і швидкість їх закриття. Це дозволяє створювати найкраще співвідношення суміші в циліндрах, що збільшує потужність мотора і знижує споживання палива.

 

Електронно-гідравлічна система MultiAir дійсно стала революційною в бензинових двигунах. Багато виробників намагалися створити електронну систему дозованої подачі повітря у циліндр. Наприклад, були створені швидкодіючі електромагнітні клапанні механізми, що працюють за сигналом процесора. Але головним їх недоліком було те, що при їх відмові не вдавалося забезпечити збереження працездатності двигунів. Крім цього, електромагніти, які управляють клапанами, витрачають занадто багато електроенергії.

 

Інші автовиробники зосередилися на створенні електромеханічних систем, доповнивши конструкцію розподільчих валів фазозрушуючими привідами. Але і тут не був отриманий добрий результат - діапазон регулювання подачі повітря був дуже вузький, крім того, всі клапани управлялися однаково, що робило неможливим «індивідуальний підхід» до кожного окремого циліндра.

 

Цю важливу задачу - можливість гнучко управляти відкриттям клапанів і подачею повітря окремо в кожному циліндрі - вирішили конструктори концерну Fiat, створивши електронно-гідравлічну систему MultiAir. Тут замість традиційного штовхача використовується гідравлічна система з додатковим соленоїдом, який управляється електронікою і контролює тиск в гідравлічній системі. Відкриваючись і закриваючись цей соленоїд може змінювати момент і тривалість відкриття впускних клапанів, швидкість їх закриття (за допомогою спеціального «гідравлічного гальма»), а також може відкривати клапани багато разів за один цикл для створення найбільш оптимальної суміші в циліндрі.

 

Наприклад, при великому навантаженні на малих обертах гідравлічна система буде раніше закривати впускний клапан, щоб продукти горіння суміші не потрапляли з циліндра у впускний тракт. А при частковому навантаженні впускний клапан буде відкриватися раніше для того, щоб наситити суміш киснем і збільшити крутний момент двигуна.

 

Управління надходженням повітря за допомогою впускних клапанів дало можливість відмовитися від застосування дросельної заслінки - головного джерела насосних втрат. А зменшення втрат автоматично призводить до економії палива, підвищення потужності, збільшення крутного моменту та зниженню шкідливих викидів.

 

Технологія MultiAir може бути застосована на двигунах внутрішнього згоряння, що працюють на будь-яких видах палива - бензині, газі, водні, дизелі. В останньому випадку також можливо серйозне зниження викидів. Рециркуляція відпрацьованих газів може здійснюватися без використання впускного клапана в такті випуску. При пуску і прогріві двигуна викиди СО та СН знижуються на 40%. Оптимізація робочого процесу значною мірою знижує навантаження на сажевий фільтр та каталітичний нейтралізатор, що продовжує термін їх служби. Але треба відзначити, що економія палива у дизельному двигуні MultiAir буде не такою істотною, оскільки робочий процес дизеля економічний від природи, а насосні втрати на впусканні мінімальні. Подальший розвиток конструкцій може зробити бензинові та дизельні двигуни більш уніфікованими, а з часом і «всеїдними».

 

Переваги Multiair перед іншими аналогічними системами полягають у простоті, надійності і низькій вартості виробництва. У перспективі очікується застосування системи Multiair і для випускних клапанів, що ще більше розширить її можливості. Наприклад, при малих навантаженнях спалахи в циліндрах можуть проводиться через цикл, що дасть відчутну економію. А якщо в якомусь циліндрі станеться пропуск спалаху, то невикористана суміш не піде на вихлоп, так як клапан не відкриється, а згорить в наступному циклі. На черзі у конструкторів - ГРМ без розподільчого валу.

 

Підводячи підсумок, можна відзначити: двигун MultiAir могутніше, динамічніше на всіх оборотах, економічніше і екологічніше ніж традиційні мотори. Ця технологія, яка дійсно зробила переворот в моторобудуванні, зміцнила лідерство Fiat як виробника інноваційних технологій.

MultiAir - бензинова революція MultiAir - бензинова революція

Завдяки принципово новій технології витрата палива в бензинових моторах MultiAir знижується на 10%, а потужність, навпаки, збільшується на 10% у порівнянні з традиційними двигунами

Бензиновий двигун з приставкою «турбо» Бензиновий двигун з приставкою «турбо»

Відмінні динамічні характеристики при низькому споживанні палива, максимальний крутний момент при мінімальних обертах двигуна.

MultiJet - дизельні технології майбутнього MultiJet - дизельні технології майбутнього

Економічний, високопродуктивний, потужний і сьогодні вже зовсім негаласливий. Повний набір переваг.

ГБО - економна альтернатива ГБО - економна альтернатива

Перехід на газ вигідний не тільки з точки зору економії грошей.

Постановка автомобіля на облік у МРЕВ Постановка автомобіля на облік у МРЕВ

Одним з найважливіших етапів в житті автомобіля є його постановка на облік у МРЕВ.

Переваги FIAT Переваги FIAT

Автомобілі італійських марок з року в рік отримують найавторитетніші нагороди світового автопрому.

Покупка автомобіля в автосалоні Італавто Центр Покупка автомобіля в автосалоні Італавто Центр

Мінімум документів, оплата на банківський рахунок без комісій, оперативність оформлення.

Країни де збирають автомобілі FIAT Країни де збирають автомобілі FIAT

Чув, що у Росії почали виробляти автомобілі FIAT. Чи поставляють ці автомобілі до України?

Abarth – спеціальний підрозділ FIAT Abarth – спеціальний підрозділ FIAT

Кожний автомобіль з емблемою Abarth – це фурор на авторинку. Спортивні, потужні, ексклюзивні – вони полонять з першого погляду