MultiJet - дизельні технології майбутнього

   

Економічний, високопродуктивний, потужний і сьогодні вже зовсім негаласливий. Повний набір переваг. А чи є недоліки?

MultiJet – загальна назва другого покоління турбованих дизельних двигунів, оснащених системою безпосереднього вприскування палива Common-Rail. Що ж являє собою це покоління моторів, один з яких був визнаний «Двигуном року» в Європі?

 

Але трохи історії. У 1986 році компанія Fiat представила Croma JDi – один з перших в світі легкових автомобілів, оснащених дизельним двигуном із безпосереднім вприскуванням палива. Це була знакова подія у світі автобудування. Адже подібний силовий агрегат, незважаючи на свої переваги (продуктивність, економічність, високий крутний момент), довгий час абсолютно не асоціювався з легковим автотранспортом. Через сильні вібрації та шум ці мотори встановлювалися виключно на комерційну та військову техніку.

 

Боротьбу зі з шумом і вібраціями дизельного двигуна можна було вести у двох напрямках. Перший - простий і очевидний шлях: відгородити моторний відсік від салону автомобіля звукоізоляційними матеріалами та встановити двигун на спеціальних опорах, які б поглинали вібрацію.

 

Другий шлях був більш трудомісткий та тривалий. Требо було змінити робочий процес, що протікає в двигуні, і вдосконалити конструкції системи безпосереднього вприскування палива. Але саме цей непростий напрямок для руху вперед було вибрано інженерної групою Fiat. Тільки на удосконалення дизельного двигуна Fiat Croma знадобилося більше трьох років. І це з урахуванням активної участі у розробці проекту фахівців фірм Magneti Marelli і Elasis.

 

На наступному етапі до робіт долучилися фахівці Bosch, однієй із провідних компаній в галузі систем топлівоотдачі дизельних двигунів. Цілих чотири роки пішло на підготовку виробництва, і лише в 1994 році дизельні двигуни з безпосереднім уприскуванням палива системи UniJet почали встановлюватися на автомобілі компаній, що входять у Fiat Group.

 

Пізніше стало зрозуміло, що, незважаючи на свої видатні характеристики, дизельні двигуни Unijet - всього лише проміжний етап куди більш амбітної програми італійського автоконцерну. У Fiat усвідомлювали, що без серйозного поліпшення споживчих якостей – збільшення потужності та динамічних характеристик, зниження витрат палива та токсичності вихлопу – дизеля Unijet безнадійно застаріють вже через 7-8 років. Тому шукали нову оригінальну ідею – і нею стала розробка революційної системи топлівоотдачі акумуляторного типу Common-Rail, яка була представлена в 1997 році. І тільки запропонований у тому ж році компанією Mitsubishi перший у світі бензиновий двигун з безпосереднім уприскуванням палива не дозволив розробці Fiat Group стати кращою новацією в галузі автобудування.

 

І все ж не менш видатна інновація Fiat не залишилася у стороні. Перший двигун системи Common-Rail з низьким рівнем шумів і вібрацій (рівень був на рівні бензинового двигуна), який має великий запас потужності був встановлений на автомобілі Alfa Romeo 156JTD. Нові мотори значно перевершували за багатьма показниками дизеля, оснащені попередньою камерою згоряння, тому незабаром двигуни з Сommon-Rail стали встановлюватися на всі моделі концерну Fiat. Показники динаміки покращилися на 12% з одночасним зниженням витрати палива до 15%. Це були відмінні показники!

 

Незважаючи на це, двигун JTD не був бездоганним з технічної точки зору. Застосовувана в ньому двохклапана система газорозподілу не давала можливості розкритися всім перевагам технології Common-Rail. Адже електронне управління уприскуванням системи Common-Rail дозволяє багаторазово дробити фазу вприскування пального. А в дизельному двигуні JTD таких фаз було всього дві. При першому «пілотному» впорскуванні невеликої кількості палива відбувався розігрів камери згоряння і вона готувалася до прийому основної частини пального. Але більше число дроблення фази дало б можливість збільшити м'якість і чистоту згорання палива, і, як результат, отримати поліпшення потужних, економічних і екологічних показників двигуна.

 

У 2002 році, по закінченні 5 років важкої праці, на Паризькому автосалоні інженерної групою Fiat був презентований вже 16-клапанний дизельний двигун 1,9 JTD з системою безпосереднього вприскування палива Multijet, заснованої на принципі Common-Rail.

 

В системі Multijet також використовується електронне керування паливними форсунками, але програмне забезпечення дозволяє розділяти загальний вприск на велику кількість частин. Це дозволяє досягти більш малошумнішого згоряння, зменшення шкідливих викидів і підвищення робочих характеристик. При цьому кількість етапів уприскування визначається результатами контролю температури і тиску всередині камери згоряння і режимом роботи двигуна (холодний запуск, інтенсивний розгін та ін.).

 

Наступним етапом розвитку Multijet став силовий агрегат 1,3 Mjet, який в 2005 році отримав титул «Міжнародний двигун року» в категорії моторів об'ємом від 1,0 л до 1,4 л. Головною перевагою цього дизельного двигуна є надзвичайно компактний розмір. Конструкторам Fiat вдалося розмістити 1248см3 робочого об'єму в габаритах 46х50х65 см, при тому що двигун оснащений системами рециркуляції вихлопних газів і турбонаддува з проміжним охолодженням повітря. Разом з тим вдалося ще більш зменшити рівень шуму і вібрації, значно знизити споживання палива і рівень викиду шкідливих речовин.

 

Але зупинятися на досягнутому – не в звичках Fiat. Наступні удосконалення системи турбонаддува (зокрема, поява турбокомпресора із змінною геометрією) і системи рециркуляції вихлопних газів дозволили в 2009 році представити ще більш прогресивну та інноваційну систему Multijet II.

 

Значний досвід і високий технічний рівень Fiat Group дозволяє італійському концерну сьогодні пропонувати автомобілі, які оснащені економічними і високопродуктивними дизельними двигунами!

MultiAir - бензинова революція MultiAir - бензинова революція

Завдяки принципово новій технології витрата палива в бензинових моторах MultiAir знижується на 10%, а потужність, навпаки, збільшується на 10% у порівнянні з традиційними двигунами

Бензиновий двигун з приставкою «турбо» Бензиновий двигун з приставкою «турбо»

Відмінні динамічні характеристики при низькому споживанні палива, максимальний крутний момент при мінімальних обертах двигуна.

MultiJet - дизельні технології майбутнього MultiJet - дизельні технології майбутнього

Економічний, високопродуктивний, потужний і сьогодні вже зовсім негаласливий. Повний набір переваг.

ГБО - економна альтернатива ГБО - економна альтернатива

Перехід на газ вигідний не тільки з точки зору економії грошей.

Постановка автомобіля на облік у МРЕВ Постановка автомобіля на облік у МРЕВ

Одним з найважливіших етапів в житті автомобіля є його постановка на облік у МРЕВ.

Переваги FIAT Переваги FIAT

Автомобілі італійських марок з року в рік отримують найавторитетніші нагороди світового автопрому.

Покупка автомобіля в автосалоні Італавто Центр Покупка автомобіля в автосалоні Італавто Центр

Мінімум документів, оплата на банківський рахунок без комісій, оперативність оформлення.

Країни де збирають автомобілі FIAT Країни де збирають автомобілі FIAT

Чув, що у Росії почали виробляти автомобілі FIAT. Чи поставляють ці автомобілі до України?

Abarth – спеціальний підрозділ FIAT Abarth – спеціальний підрозділ FIAT

Кожний автомобіль з емблемою Abarth – це фурор на авторинку. Спортивні, потужні, ексклюзивні – вони полонять з першого погляду