Двадцять цікавих фактів про Маестро

   

27.08.2014

Багато хто називає Хуан Мануеля Фанхіо найкращим гонщиком у всій історії автомобільного спорту. Деякі його рекорди не побиті досі…

 

Він був героєм часів зародження «Формули 1», часів, коли грань між життям та смертю гонщика була часом ледь помітна ... Він назавжди залишиться в історії автоспорту як один з найбільш титулованих гонщиків в історії «Формули-1». От тільки 20 цікавих фактів з його життя ...

Факт 1:

Довгий час Хуан Мануель Фанхіо утримував рекорд «Формули-1» за кількістю титулів чемпіона світу - до тих пір, поки в 2003 року його не перевершив за цим показником Міхаель Шумахер.

Факт 2:

До сьогоднішнього дня йому належить кращий середньостатистичний показник серед усіх пілотів в історії - він виграв 24 з 59 Гран-прі і в 35 гонках «Формули-1» фінішував на подіумі.

Факт 3:

Фанхіо - єдиний гонщик, який виграв чемпіонат Формули-1 з чотирма різними командами.

Факт 4:

Хуан Мануель Фанхіо - найстарший чемпіон світу - останній свій титул він виграв у віці 46 років.

Факт 5:

Перша життєва перемога Хуан Мануеля трапилася в 1924 році, коли 13-річний хлопець отримав роботу в компанії «Форд» і став помічником механіка в майстерні місцевого пілота Мігеля Віджай. До цього він 2 роки пропрацював в автомайстерні батька, кинувши навчання в школі. А 17-річному віці, в таємниці від батьків, він вперше взяв участь у місцевих перегонах.

Факт 6:

Після армії молодий Фанхіо відкрив власну автомайстерню, яка незабаром стала центром уваги і зібрань його численних друзів. На зароблені в майстерні гроші він купив свій перший гоночний автомобіль - Ford T.

Факт 7:

У 1938 році Хуан Мануель дебютує в популярній аргентинської серії Turismo Carretera, змагаючись на автомобілі Ford V8 special - це і стало початком його справжньої кар'єри в світі автоспорту.

Факт 8:

Першу серйозну перемогу Фанхіто здобув в 1940 році, виступаючи за команду Chevrolet. Гонщик виграє Gran Premio del Norte - надзвичайно складну гонку довжиною 10 000 кілометрів з Буенос-Айреса через Анди до столиці Перу і назад. Однією з умов гонки була вимога відсутності механіків - з усіма поломками автомобіля пілот і штурман повинні були справлятися самостійно. У цьому ж 1940 році він першим приходить на фініш Turismo Carretera, а на наступний рік захищає свій титул.

Факт 9:

Під час перерви у спортивній кар'єрі, викликаного Другою світовою війною, Фанхіо працював ... таксистом.

Факт 10:

У 1949 році 38-річний Фанхіо відправляється в Європу і проводить приголомшливий дебютний сезон, вигравши першу ж для себе гонку в Сан-Ремо, а потім першим прийшовши до фінішу в Перпіньяні, Марселі, По, Альбі і Монці. Він стає національним героєм Аргентини і удостоюється аудієнції в президентському палаці Хуана Перона.

Факт 11:

Завдяки відмінним результатам Фанхіо запрошують в команду Alfa Romeo. Італійська команда підбирала кращих пілотів для участі в історичному першому в історії чемпіонаті світу «Формула-1». Цими щасливчиками стали Фарина, Фанхіо і Фаджіолі. Сезон 1950 був для аргентинця сезоном злетів і падінь - успішні виступи чергувалися з поломками автомобіля, а найшвидші круги деколи сусідили з аваріями. Незважаючи на всі неприємності лише в останній момент Хуан Мануель поступився чемпіонський титул більш удачливому товаришеві по команді - першим чемпіоном світу став італієць Фарина.

Факт 12:

Перша перемога в «Формулі 1» - досвід, накопичений в 1950 році, а також офіційно дозволена в ті часи командна тактика, дозволила Фанхіо завоювати титул в напруженій боротьбі з лідером Ferrari Альберто Аскарі.

Факт 13:

Образлива випадковість – коли Хуан Мануель запізнився на рейс, призводить до низці неприємностей перед чемпіонатом 1952 року. Всю ніч провівши за кермом (Фанхіо поспішав взяти участь у внезачетной гонці в Монці і добирався з Парижа через Альпи своїм ходом), він з'явився на старті лише за півгодини до гонки. У підсумку, сівши за кермо абсолютно не випробуваного боліда, він допустив помилку і потрапив в аварію. Машина втратила керування і кілька разів перекинулася, а сам гонщик отримав перелом шийного хребця і кілька годин перебував між життям та смертю. В результаті він змушений був пропустити весь сезон.

Факт 14:

У 1953 році Фанхіо стає пілотом команди Maserati. Незважаючи на пропущений попередній сезон, аргентинець зумів нав'язати боротьбу лідерам Ferrari Аскарі і Фарина,та посів друге місце, яке підтвердило його претензії на лідерство.

Факт 15:

Почавши сезон 1954 році на Maserati, після двох етапів Фанхіо пересідає за кермо Mersedes, контракт з яким у гонщика був підписаний ще до початку чемпіонату. І знову - чемпіонський титул.

Факт 16:

Сезон 1955 - і знову титул чемпіона світу! І хоча чемпіонат 1955 пройшов за скороченою програмою - всього 6 етапів через загибель Аскарі на трасі у Монці та трагедію в Ле-Мані, коли через аварію загинула велика кількість глядачів.

Факт 17:

Сезон 1956 - і знову титул чемпіона світу! Причому, ця перемога стала можлива завдяки вчинку його колеги з команди - Пітера Коллінза. Фанхіо в цьому сезоні виступав за об'єднану команду Lancia - Ferrari. Боротьба за титул була дуже наполегливою - на нього претендувало відразу три учасники: Стірлінг Мосс на Maserati, Фанхіо і Пітер Коллінз - другий пілот Lancia - Ferrari. З болідом Фанхіо під час етапу виникли технічні проблеми, і за правилами свій автомобіль лідеру мав передати третій пілот команди Луїджі Муссо. Однак він навідріз відмовився виконати цю вимогу. І тоді сталося неймовірне - Пітер Коллінз, який також претендував на титул, віддав свій автомобіль аргентинцеві. "Фанхіо повинен залишитися чемпіоном світу ще на один рік. Він це заслужив! А мені всього двадцять п'ять, і у мене попереду ще дуже багато часу", - сказав молодий гонщик. Але мрії благородного Пітера не судилося збутися - через два роки він загине на Гран-прі Німеччини.

Факт 18:

Останнім чемпіонським сезоном для Хуана Мануеля Фанхіо стає сезон 1957 року. Знову Maserati, знову впевнені перемоги на етапах, і, як наслідок, дострокове чемпіонство після етапу в Нюрбургринзі, після якого сам Фанхіо скаже, що навряд чи зможе таке повторити.

Факт 19:

6 Липня 1958 року, фінішувавши четвертим на Гран-Прі в Реймсі, Хуан Мануель Фанхіо вийшов з боліда зі словами: «Ну, от і все!» та потиснув руку механіку. Після закінчення сезону він назавжди пішов з великого спорту. На той момент йому було 47 років!

Факт 20:

Він назавжди залишиться великим гонщиком, п'ятиразовим чемпіоном «Формули 1», першим і єдиним аргентинським чемпіоном світу і, звичайно ж, Маестро - так його називали колеги та шанувальники!

Вигідна пропозиція Вигідна пропозиція

11.10.2019 Знижка від 5 000 до 25 000 гривень на автомобілі Fiat та Fiat Professional в салоні «Італавто»!

Зимова гума у подарунок від ITALAUTO! Зимова гума у подарунок від ITALAUTO!

04.10.2019 «Італавто» повідомляє про початок стала традиційною акції - при покупці автомобіля кожен клієнт отримує комплект зимової гуми в подарунок!

В «Італавто» ціни продовжують знижуватися! В «Італавто» ціни продовжують знижуватися!

27.09.2019 Компанія «Італавто» повідомляє про значні знижки на автомобілі брендів Fiat та Fiat Professional

Зниження цін в салоні "Італавто"! Зниження цін в салоні "Італавто"!

24.09.2019 Компанія «Італавто» поспішає повідомити про чергові знижки на італійські автомобілі

Перемога Alfa Romeo Tonale Перемога Alfa Romeo Tonale

12.09.2019 У категорії «Концепт-кар» міжнародна премія за «Кращий автомобільний дизайн» присуджена першому гібридному позашляховику Alfa Romeo Tonale.