Ніно Фаріна: увійти в історію

   

19.05.2014

Світ «королівських» гонок Формули-1 - мир рекордів: найшвидший круг, найбільшу кількість гран-прі та очок за сезон, максимальна швидкість, мінімальний відрив. Але є гонщик, чиї досягнення ніколи не будуть перевершені...

 

Практично всі рекорди «Формули-1» з часом змінюються: зростають швидкості та потужність моторів, народжуються нові «зірки» автоспорту. Але є гонщик, чий рекорд нікому не вдасться побити. Просто тому, що він був першим. Першим переможцем офіційного етапу Формули-1 і першим чемпіоном світу в історії цих знаменитих гонок...

Еміліо Джузеппе «Ніно» Фаріна народився в Турині в 1906 році. Іменем Ніно називали хлопчика батьки - з ласкавого Джузеппіно. Його сім'я була тісно пов'язана зі світом автомобілебудування - батько володів кузовний майстерні Farina і саме тут підліток Ніно сів за кермо гоночного автомобіля. Компанію пізніше очолив дядько Джузеппе - Джованні Батіста Фаріна, якого за невисокий зріст називали «Пинин» (коротун). Саме він перетворив майстерню в знамените сьогодні в усьому світі кузовне ательє Pininfarina.

 

Незважаючи на пристрасть до автомобілів, Джузеппе закінчив Туринський університет і навіть отримав ступінь доктора економіки та права. Але все ж любов до швидкості привела його на трасу - в 1932 році Джузеппе Фаріна стає гонщиком. Дебютував він в аматорському гірському ралі на батьківському Alfa Romeo, але в середині гонки потрапив в аварію. Підсумок був сумний - машина розбита, а сам Ніно був госпіталізований зі зламаною ключицею. Але невдача не збентежила Джузеппе - він продовжив виступи в аматорських змаганнях на Alfa Romeo та Maserati. А вже через 4 роки, в 1936 році, вийшов на професійний рівень.

 

Покровителем Фаріна став легендарний гонщик Таціо Нуволарі. Саме він познайомив Ніно з главою гоночної команди Alfa Romeo Енцо Феррарі. І саме в цій команді під керівництвом Нуволарі Джузеппе остаточно формується як гонщик-професіонал.

Найзначнішою довоєнної перемогою Джузеппе Фаріна став виграш Гран-прі Тріполі в Лівії, яку йому вдалося здобути, незважаючи на беззаперечне домінування німецьких команд Mercedes і Auto Union. Друга світова війна перервала гоночну кар'єру італійця. Але вже в 1946 році Фаріна повернувся на трасу і виграв Гран-прі націй у Женеві на Alfa Romeo 158. Два наступні роки, виступаючи на Maserati і Ferrari, він стає неодноразовим переможцем гонок серії Гран-прі.

 

У 1950 році відбулася знакова подія в історії автогонок - відбувся перший в історії чемпіонат світу серії Формула-1. Джузеппе було 44 роки і він вважався одним з найбільш «вікових» гонщиків на трасі. І проте саме Джузеппе Фаріна стає першим Чемпіоном світу, здобувши на Alfa Romeo 158 три перемоги в 6 європейських етапах (на Гран-прі Великобританії, Швейцарії та Італії). Його основний суперник Хуан-Мануель Фанхіо відстав всього на 3 очки.

Далі удача була не настільки прихильна до Ніно - він вигравав окремі етапи, але ніколи більше не піднімався на перше місце п'єдесталу в підсумковому заліку. У 1951 році він поступився пальмою першості Фанхіо і двом гонщикам Ferrari. У 1952 році, вже будучи в команді Ferrari, пропустив вперед свого більш молодого напарника Альбетро Аскарі. У 1953 році Фаріна завоював титул віце-чемпіона. Рік по тому він продовжив контракт з Ferrari, але не зміг завершити сезон - при підготовці до гонки він отримав важкі травми та опіки. Багато місяців він провів у лікарні, але все ж повернувся на трасу, хоча змушений був вдаватися до допомоги морфію, щоб угамувати біль... Але отримані травми змусили його наприкінці року оголосити про свій відхід зі спорту.

 

Він славився агресивним стилем водіння і до цих пір його вважають одним з найбільш «жорстких» гонщиків всіх часів. Він відрізнявся незвичайною посадкою за кермом: спираючись спиною на задню спинку кокпіту, тримав кермо в практично розпрямлених руках. «За кермом він діяв як безумець, - згадував його колега по команді Alfa Romeo Фанхіо. - Абсолютно божевільний! Причому, не тільки в перегонах, але й на звичайних дорогах, що ще гірше. Я вважав за краще не сідати в машину, якщо за кермом був Ніно».

Можливо, саме така манера їзди, зрештою, коштувала життя і самому Фаріна. Він загинув 30 червня 1966 за кермом свого Lotus Cortina, коли прямував на Гран-прі Франції, де мав брати участь у зйомках знаменитого фільму Grand Prix...

Fiat - головний спонсор Туринського кінофестивалю Fiat - головний спонсор Туринського кінофестивалю

22.11.2017 Здатність успішно поєднувати традиції та сучасність завжди була відмінною рисою бренду Fiat

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio: старт продажу Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio: старт продажу

14.11.2017 Stelvio Quadrifoglio - найкраще вираження італійського дизайну та унікальних технологій Alfa Romeo - офіційно надходить у продаж

Дизельний Tipo за спеціальною ціною! Дизельний Tipo за спеціальною ціною!

10.11.2017 Компанія «Італавто» повідомляє про старт продажів автомобілів Fiat Tipo з дизельним двигуном 1,3MJet за спецціною від 389 900 гривень!

Нові акції в «Італавто»! Нові акції в «Італавто»!

07.11.2017 5 моделей Fiat у листопаді будуть продаватися зі значною знижкою!

Cinquecento зі срібла Cinquecento зі срібла

01.11.2017 Італійський державний монетний двір випустив оригінальну срібну монету, присвячену 60-річчю культового Fiat 500