Вінченцо Лянча. Улюбленець публіки.

Вінченцо Лянча. Улюбленець публіки.

   

23.08.2013

Людина з плеяди людей, по-справжньому захоплених технікою, видатний гонщик і конструктор. Людина, чиє ім'я золотими літерами вписано в історію автомобілебудування. Вінченцо Лянча

 

Доброзичливий широкоплечий вусань, улюбленець публіки, усміхнений і добродушний, за кермом автомобіля він зразу ставав серйозним і зібраним.

 

Він народився 24 серпня 1881 в крихітному містечку Фобелло Валчеза недалеко від Турину в сім'ї заможного промисловця. З дитячих років Вінченцо дуже серйозно цікавився технікою, хоче це дуже не подобалось його батькам. Але перша його робота аж ніяк не була зв’язана з технікою. Він влаштувався працювати... бухгалтером у невеликій механічної фірмі Джованні Чейрано. Але саме тут відбулося знайомство, яке змінило життя молодого Лянча і автомобілебудування в цілому. Вінченцо познайомився з гонщиком-зіркою того часу Феліче Наццаро.

 

Все по максимуму!

 

З цього моменту доля молодого Віченцо була визначена наперед. Весь вільний від паперової роботи час, він проводив в автомайстерні, освоював складально-розбірні та регулювальні роботи, намагався досконально конструкцію автомобіля. Незважаючи на відсутність технічної освіти, Лянча вражав оточуючих своєю інженерної інтуїцією. А коли молодому спеціалісту довірили проведення обкатки автомобілів, він моментально звернув на себе увагу і чималим водійським талантом.

 

Незабаром невелике підприємство, на якому працював Лянча, придбала фірма FIAT, а Віченцо призначили головним водієм-випробувачем.

 

FIAT довіряв йому свої найкращі та швидкі автомобілі. Віченцо Лянча вважається одним із засновників італійської гоночної школи. У сорока гонках, в яких він брав участь з 1900 по 1910 роки, їм було здобуто 18 перемог (в абсолютному заліку або в класі). Щоб стати по-справжньому великим пілотом, Віченцо не вистачило малого - трохи удачі та більш чуйного ставлення до гоночних автомобілів. На трасі він намагався вичавити з машини все, часто переходячи за межу. Граф Карло Біскаретті ді Руффо, знаменитий автомобіліст, перший директор FIAT і автомобільний історик, зазначав: "Лянча або візьме від автомобіля найкраще, або зламає що-небудь під навантаженням".

 

Стартап ціною в 100 тисяч лір

 

І в один день Віченцо зрозумів - раз великим гонщиком йому не бувати, потрібно присвятити себе створенню автомобілів. Разом зі своїм другом і колегою Клаудіо Фоджольіном, також працювали на FIAT, він вирішує заснувати власну справу. 29 листопада 1906 в нотаріальній конторі доктора Ернесто Тортетти була зареєстрована нова автомобільна фірма - "Fabbrica Automobili Lancia".

 

Невеликий стартовий капітал компанії - 100 тисяч лір - не давав права на помилку. Через тиждень Вінченцо подав заявку на патент на конструкцію штампованої балки задньої осі, а ще через кілька тижнів фірма переїхала до свого першого офісу – у старі цехи відомої автомобільної фірми Itala.

 

Перша модель Лянча була названа за першою літерою грецького алфавіту Alfa й дебютувала на туринському автосалоні взимку 1908.

 

 

Alfa викликала захват покупців. Машина увібрала всі досягнення автомобілебудування того часу. Чотириступінчаста коробка передач, спритний мотор потужністю 28 к.с., полегшене шасі, швидкість, надійність і відмінна керованість забезпечили багато замовлень. За звичкою Віченцо особисто тестував кожен автомобіль, здавшись тільки після 16-ї машини. Втім, від випробування перспективних моделей і прототипів він не відмовиться до останніх днів життя.

 

Проста, темпераментна і надійна Alfa вибудувала надійний фундамент репутації марки. У 1908 році була випущена модель Dialfa, на думку багатьох істориків - перший у світі серійний автомобіль, оснащений шестициліндровим двигуном. За нею були Beta (1909),

 

 

Gamma (1910),

Delta, Y, Eta (1911).

 

На заздрість конкурентам

 

У 1911 році Біскаретті ді Руффо створює фірмову емблему - рульове колесо, а над ним прапор з написом "Lancia", яка в дещо зміненому вигляді дожила до наших днів.

 

 

Віченцо прагне зробити свої автомобілі зручнішими, надійнішими, легшими та більш швидкими. Автомобілі Lancia відрізняються неординарністю технічних рішень, потужними і надійними двигунами. Литий блок циліндрів моделі Beta, сухе однодискове зчеплення Lancia Eta, перший в Європі електростартер і електроосвітлення на Theta - ось далеко неповний перелік рішень, які викликали захоплення друзів і заздрість конкурентів.

 

Епохальним для світового автомобілебудування стала Lancia Lambda,

 

 

машина, яка вписала в автомобільну історію золоту сторінку. Перша в світі несуча конструкція кузова з вбудованим в підлогу трансмісійним тунелем, незалежна передня підвіска з механічним регулюванням жорсткості пружних елементів, унікальний 4-циліндровий V-подібний мотор і все це на порівняно недорогому автомобілі!

 

Комфорт, відмінна керованість і найвища надійність миттєво підняли славу і репутацію Lancia на нову висоту!

 

Тренд на десятиліття

 

Безстрашний гонщик і талановитий конструктор, Віченцо Лянча неодноразово проявляв себе і як далекоглядний та розважливий бізнесмен. Вловивши тренд на зростання популярності невеликих автомобілів в 30-х роках, він запропонував покупцям невеликі автомобілі так званого А-ряду: Artena і Astura.

 

 

На Lancia Astura в 1933 році був встановлений силовий агрегат робочим об'ємом 2972 смЗ, а в 1934 році на таких машинах були завойовані 1 та 2 місця в гонках "Джиро д'Італія".

За ними пішла 1,2-літрова Augusta

 

з несучим кузовом і гідрогальмами "Локхід", що стала передвісницею знаменитої моделі Aprilia - невеликого седана, при порівнянні з яким практично всі сучасні йому автомобілі виглядали застарілими.

 

При цьому великі моделі Lancia користувалися завидною попитом у заможних клієнтів: від кінозірок до одіозного правителя Італії Беніто Муссоліні. З маленької майстерні Lancia перетворилася на справжній промисловий конгломерат, який крім легкових автомобілів випускав бронеавтомобілі та автобуси, вантажівки і навіть тролейбуси.

 

Lancia Scuderia 1952 року

 

На жаль, як це часто буває, на піку слави життя видатної людини несподівано перервався. Віченцо Лянча раптово помер у ніч на 15 лютого 1937 у віці 56 років…

 

Lancia Aurelia 1958 року

 

Пройшли десятиліття. Заснована Віченцо Лянча компанія пройшла довгий шлях, повний злетів і падінь. Але до наших днів зберегла вона стиль, закладений її засновником. У 60-80-х роках на ралійних трасах світу гриміла слава моделей Fulvia, Stratos, Delta. 

 

 

У 1970 році фірма увійшла до складу концерну FIAT, але риси, властиві автомобілям Lancia, не зникли. Продукція фірми, офіс якої розташований у Турині на вулиці Вінченцо Лянчи, і сьогодні легко знаходить покупців у різних країнах світу.

Cерпневі знижки Італавто Cерпневі знижки Італавто

22.08.2019 Друга половина серпня - відмінний час для покупки Fiat в салоні «Італавто»

Fiat Tipo: мінус 20 000 гривень до кінця літа! Fiat Tipo: мінус 20 000 гривень до кінця літа!

19.08.2019 З сьогоднішнього дня вартість автомобіля Fiat Tipo знижена на 20 000 гривень.

Світова прем'єра електричного Fiat Ducato Світова прем'єра електричного Fiat Ducato

14.08.2019 Перша електрична модель Fiat Professional, старт продажів якої очікується у 2020 році, була представлена міжнародним ЗМІ

Fiat 500 Dolcevita special edition - назад у майбутнє! Fiat 500 Dolcevita special edition - назад у майбутнє!

09.08.2019 Нова версія італійського автомобільного шедевра була випущена на честь дня народження Cinquecento та 120-й річниці від дня заснування концерну Fiat

Великі машини великих часів! Великі машини великих часів!

05.08.2019 Alfa Romeo Tipo 159 "Alfetta" 1938 року випуску - один з найуспішніших гоночних автомобілів в історії Формули-1 - очолив парад відкриття британського етапу королівських гонок