Вінченцо Лянча. Улюбленець публіки.

Вінченцо Лянча. Улюбленець публіки.

   

23.08.2013

Людина з плеяди людей, по-справжньому захоплених технікою, видатний гонщик і конструктор. Людина, чиє ім'я золотими літерами вписано в історію автомобілебудування. Вінченцо Лянча

 

Доброзичливий широкоплечий вусань, улюбленець публіки, усміхнений і добродушний, за кермом автомобіля він зразу ставав серйозним і зібраним.

 

Він народився 24 серпня 1881 в крихітному містечку Фобелло Валчеза недалеко від Турину в сім'ї заможного промисловця. З дитячих років Вінченцо дуже серйозно цікавився технікою, хоче це дуже не подобалось його батькам. Але перша його робота аж ніяк не була зв’язана з технікою. Він влаштувався працювати... бухгалтером у невеликій механічної фірмі Джованні Чейрано. Але саме тут відбулося знайомство, яке змінило життя молодого Лянча і автомобілебудування в цілому. Вінченцо познайомився з гонщиком-зіркою того часу Феліче Наццаро.

 

Все по максимуму!

 

З цього моменту доля молодого Віченцо була визначена наперед. Весь вільний від паперової роботи час, він проводив в автомайстерні, освоював складально-розбірні та регулювальні роботи, намагався досконально конструкцію автомобіля. Незважаючи на відсутність технічної освіти, Лянча вражав оточуючих своєю інженерної інтуїцією. А коли молодому спеціалісту довірили проведення обкатки автомобілів, він моментально звернув на себе увагу і чималим водійським талантом.

 

Незабаром невелике підприємство, на якому працював Лянча, придбала фірма FIAT, а Віченцо призначили головним водієм-випробувачем.

 

FIAT довіряв йому свої найкращі та швидкі автомобілі. Віченцо Лянча вважається одним із засновників італійської гоночної школи. У сорока гонках, в яких він брав участь з 1900 по 1910 роки, їм було здобуто 18 перемог (в абсолютному заліку або в класі). Щоб стати по-справжньому великим пілотом, Віченцо не вистачило малого - трохи удачі та більш чуйного ставлення до гоночних автомобілів. На трасі він намагався вичавити з машини все, часто переходячи за межу. Граф Карло Біскаретті ді Руффо, знаменитий автомобіліст, перший директор FIAT і автомобільний історик, зазначав: "Лянча або візьме від автомобіля найкраще, або зламає що-небудь під навантаженням".

 

Стартап ціною в 100 тисяч лір

 

І в один день Віченцо зрозумів - раз великим гонщиком йому не бувати, потрібно присвятити себе створенню автомобілів. Разом зі своїм другом і колегою Клаудіо Фоджольіном, також працювали на FIAT, він вирішує заснувати власну справу. 29 листопада 1906 в нотаріальній конторі доктора Ернесто Тортетти була зареєстрована нова автомобільна фірма - "Fabbrica Automobili Lancia".

 

Невеликий стартовий капітал компанії - 100 тисяч лір - не давав права на помилку. Через тиждень Вінченцо подав заявку на патент на конструкцію штампованої балки задньої осі, а ще через кілька тижнів фірма переїхала до свого першого офісу – у старі цехи відомої автомобільної фірми Itala.

 

Перша модель Лянча була названа за першою літерою грецького алфавіту Alfa й дебютувала на туринському автосалоні взимку 1908.

 

 

Alfa викликала захват покупців. Машина увібрала всі досягнення автомобілебудування того часу. Чотириступінчаста коробка передач, спритний мотор потужністю 28 к.с., полегшене шасі, швидкість, надійність і відмінна керованість забезпечили багато замовлень. За звичкою Віченцо особисто тестував кожен автомобіль, здавшись тільки після 16-ї машини. Втім, від випробування перспективних моделей і прототипів він не відмовиться до останніх днів життя.

 

Проста, темпераментна і надійна Alfa вибудувала надійний фундамент репутації марки. У 1908 році була випущена модель Dialfa, на думку багатьох істориків - перший у світі серійний автомобіль, оснащений шестициліндровим двигуном. За нею були Beta (1909),

 

 

Gamma (1910),

Delta, Y, Eta (1911).

 

На заздрість конкурентам

 

У 1911 році Біскаретті ді Руффо створює фірмову емблему - рульове колесо, а над ним прапор з написом "Lancia", яка в дещо зміненому вигляді дожила до наших днів.

 

 

Віченцо прагне зробити свої автомобілі зручнішими, надійнішими, легшими та більш швидкими. Автомобілі Lancia відрізняються неординарністю технічних рішень, потужними і надійними двигунами. Литий блок циліндрів моделі Beta, сухе однодискове зчеплення Lancia Eta, перший в Європі електростартер і електроосвітлення на Theta - ось далеко неповний перелік рішень, які викликали захоплення друзів і заздрість конкурентів.

 

Епохальним для світового автомобілебудування стала Lancia Lambda,

 

 

машина, яка вписала в автомобільну історію золоту сторінку. Перша в світі несуча конструкція кузова з вбудованим в підлогу трансмісійним тунелем, незалежна передня підвіска з механічним регулюванням жорсткості пружних елементів, унікальний 4-циліндровий V-подібний мотор і все це на порівняно недорогому автомобілі!

 

Комфорт, відмінна керованість і найвища надійність миттєво підняли славу і репутацію Lancia на нову висоту!

 

Тренд на десятиліття

 

Безстрашний гонщик і талановитий конструктор, Віченцо Лянча неодноразово проявляв себе і як далекоглядний та розважливий бізнесмен. Вловивши тренд на зростання популярності невеликих автомобілів в 30-х роках, він запропонував покупцям невеликі автомобілі так званого А-ряду: Artena і Astura.

 

 

На Lancia Astura в 1933 році був встановлений силовий агрегат робочим об'ємом 2972 смЗ, а в 1934 році на таких машинах були завойовані 1 та 2 місця в гонках "Джиро д'Італія".

За ними пішла 1,2-літрова Augusta

 

з несучим кузовом і гідрогальмами "Локхід", що стала передвісницею знаменитої моделі Aprilia - невеликого седана, при порівнянні з яким практично всі сучасні йому автомобілі виглядали застарілими.

 

При цьому великі моделі Lancia користувалися завидною попитом у заможних клієнтів: від кінозірок до одіозного правителя Італії Беніто Муссоліні. З маленької майстерні Lancia перетворилася на справжній промисловий конгломерат, який крім легкових автомобілів випускав бронеавтомобілі та автобуси, вантажівки і навіть тролейбуси.

 

Lancia Scuderia 1952 року

 

На жаль, як це часто буває, на піку слави життя видатної людини несподівано перервався. Віченцо Лянча раптово помер у ніч на 15 лютого 1937 у віці 56 років…

 

Lancia Aurelia 1958 року

 

Пройшли десятиліття. Заснована Віченцо Лянча компанія пройшла довгий шлях, повний злетів і падінь. Але до наших днів зберегла вона стиль, закладений її засновником. У 60-80-х роках на ралійних трасах світу гриміла слава моделей Fulvia, Stratos, Delta. 

 

 

У 1970 році фірма увійшла до складу концерну FIAT, але риси, властиві автомобілям Lancia, не зникли. Продукція фірми, офіс якої розташований у Турині на вулиці Вінченцо Лянчи, і сьогодні легко знаходить покупців у різних країнах світу.

Вигідна пропозиція Вигідна пропозиція

11.10.2019 Знижка від 5 000 до 25 000 гривень на автомобілі Fiat та Fiat Professional в салоні «Італавто»!

Зимова гума у подарунок від ITALAUTO! Зимова гума у подарунок від ITALAUTO!

04.10.2019 «Італавто» повідомляє про початок стала традиційною акції - при покупці автомобіля кожен клієнт отримує комплект зимової гуми в подарунок!

В «Італавто» ціни продовжують знижуватися! В «Італавто» ціни продовжують знижуватися!

27.09.2019 Компанія «Італавто» повідомляє про значні знижки на автомобілі брендів Fiat та Fiat Professional

Зниження цін в салоні "Італавто"! Зниження цін в салоні "Італавто"!

24.09.2019 Компанія «Італавто» поспішає повідомити про чергові знижки на італійські автомобілі

Перемога Alfa Romeo Tonale Перемога Alfa Romeo Tonale

12.09.2019 У категорії «Концепт-кар» міжнародна премія за «Кращий автомобільний дизайн» присуджена першому гібридному позашляховику Alfa Romeo Tonale.